NOTER İŞLEMLERİ, 6.01.2022

NOTER İŞLEMLERİ

Noter işlemleri sadece RANDEVU ile yapılmaktadır.

Noter işlemleri ile ilgili her türlü sorunuzu consulat.marseille@mfa.gov.tr adresine yazabilirsiniz.

Başkonsolosluğumuzda noterlik işlemi yaptıracak vatandaşlarımızın T.C. kimlik kartlarını / Nüfus cüzdanlarını yanlarında getirmeleri mecburidir. Yabancı uyruklu kişilere yapılacak vekaletnameler en az 6 ay geçerli pasaport orijinali, oturum kartları / Fransız kimlikleri ve doğum belgesi ‘Acte de Naissance’ getirilmesi zorunludur. Ek bilgi için consulat.marseille@mfa.gov.tr adresine mail atılması rica olunur.

İŞLEMLER ve GEREKLİ BELGELER

A- VEKALETNAME

Vekalet verecek kişinin Başkonsolosluğumuza şahsen gelmesi ve T.C. kimlik kartını ibraz etmesi ZORUNLUDUR.

T.C. kimlik kartının fotokopisi veya fotoğrafı ile işlem yapılması mümkün değildir.

Vekaleti veren kişi adına bir başkasının vekalet düzenlettirmesi mümkün değildir.

Vekil tayin edilecek kişinin T.C. kimlik numarası yeterlidir. Şahsen temsilciliğimize gelmesine gerek YOKTUR.

Okuma yazma bilmeyen vatandaşlarımız

1.Derece akraba olmayan ve aynı soyadını taşımayan 2 tanık eşliğinde vekalet başvurusunda bulunabilirler. Tanıkların okuryazar olmaları ve T.C. kimlik kartı ile şahsen gelmeleri zorunludur.

65 yaş ve üzeri vatandaşlarımızın verecekleri vekaletnameler için işlemin yapılacağı gün alınmış sağlık raporu (certificat médical) almaları talep edilmektedir. Sağlık raporunda ilgilinin resmi işlem yaptırması ve belge düzenlettirmesinde bir engelinin bulunmadığının belirtilmesi gerekmektedir.

Yabancı uyruklu şahısların ve/veya Türkçe okuma/yazma bilmeyen vatandaşlarımızın vekaletname işlemleri :

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı bulunmayan şahısların ve/veya Türkçe okuma/yazma bilmeyen vatandaşlarımızın her türlü vekaletname işlemleri yeminli tercüman ile birlikte yapılmaktadır.

Bu sebeple, bu kişilerin Başkonsolosluğumuza gelmeden önce yeminli tercüman ile irtibata geçmeleri ve tercümanları aracılığı ile ya da consulat.marseille@mfa.gov.tr adresine mail atılarak randevu almaları gerekmektedir.

Başkonsolosluğumuz görev bölgesinde bulunan yeminli tercümanların listesini Başkonsolosluğumuz resmi internet sayfasındaki “Bilgi Notları” başlığı altında bulabilirsiniz.

Vekalet düzenlenebilmesi için gerekli belgeler:

1- T.C. kimlik kartı / Nüfus cüzdanı

2- İki adet fotoğraf. (Başkonsolosluğumuzda fotoğraf çektirme imkanı vardır)

3-Adres tespiti için kendi adınıza düzenlenmiş resmi bir evrak (fatura, Fransız oturum kartı (carte de séjour) ve/veya Fransız kimlik kartı,vb…)

4-Vekalet verilecek kişiye ilişkin ayrıntılı nüfus bilgileri (T.C. kimlik numarası, baba adı, doğum tarihi).

5-Avukat vekaletleri için, avukatın ayrıntılı nüfus bilgileri (T.C. kimlik numarası, baba adı, doğum tarihi), bağlı bulunduğu Baro adı, Baro numarası ve adresi.

6-Gayrimenkul / tapu kayıtlarına ilişkin vekaletnamelerde tapu bilgileri, tapu senedinin orijinali veya fotokopisi.

7-Banka vekaletnamelerinde hesap cüzdanı bilgileri, banka tarafından verilen kredi başvuru talep örneği.

8-Araç vekaletnamelerinde aracın ruhsatı (carte grise), şirket araçları için yeni tarihli E-Kbis.

9 – Şirket adına verilecek vekaletnameler için şirket imza sirküleri aslı, Ticaret Sicil Gazetesi, Vergi levhası.

B – AZİLNAME

Vekaletin sona erdirilmesi amacıyla düzenlenen azilname için gerekli belgeler:

1-T.C. kimlik kartı.

2-İptal edilecek vekaletin düzenlendiği noterliğin adı, tarihi ve numarası.

3-Azledilecek kimsenin adı, soyadı T.C. Kimlik numarası ve açık adresi.

C – İMZA TASDİKLERİ

a-Çeviri tasdikleri için belgelerin Başkonsolosluğumuz tarafından tanınan ve listemizde kayıtlı bulunan yeminli tercümanlar tarafından yapılması zorunludur.

Belgenin aslı ve tasdikli fotokopisi ile birlikte Türkçe çevirisi (2 adet) getirilmesi gerekmektedir.

b- Ticari belgelerin tasdiki
(Ticaret odalarından gelen belgeler) için 2 adet orijinal belge getirilmesi gerekmektedir.

c- Fotokopi, Suret Tasdiki için belgenin aslı mutlaka getirilmelidir.

D – İKAMET BELGESİ

İKAMET BELGESİ BAŞVURUSU AŞAĞIDA BELİRTİLEN BELGELERLE BAŞKONSOLOSLUĞUMUZA ŞAHSEN YAPILMAKTADIR.

1-T.C. nüfus cüzdanı / kimlik kartı aslı ve fotokopisi.

2-2 adet vesikalık fotoğraf.

2-Fransız oturum kartının/kimliğinin aslı ve fotokopisi.

4-Pasaport aslı ve fotokopisi

3-Adresinizi gösterir kendi adınıza düzenlenmiş resmi belge (EDF-GDF faturası, Vergi Beyannamesi, vb.)

4-Fransa’ya giriş tarihinizi gösterir resmi belge (Eski tip oturum kartı fotokopisi / Récépissé fotokopisi / İlk giriş tarih damgası olan eski pasaport aslı ve fotokopisi).

5-CARSAT’tan temin edilen relevé de carrière.

E – YAŞAM BELGESİ

Yaşam belgesinin düzenlenebilmesi için ilgilinin bizzat Başkonsolosluğumuza gelmesi gerekmektedir.

Yaşam belgesi için gerekli belgeler:

1-T.C. kimlik kartı.

2-Fransız oturum kartı.

3-2 adet fotoğraf.

F – İKAMETGAH NAKİL BELGESİ

Türkiye'ye kesin dönüş yapan bir vatandaşımızın gitmeden önce İkametgah Nakil Belgesini Başkonsolosluğumuzdan temin etmesi gerekmektedir. Söz konusu belgenin temin edilebilmesi için aşağıda yazılı olan belgelerin Başkonsolosluğumuza ibrazı gerekmektedir.

İkametgah Nakil Belgesi bir defaya mahsus olarak alınabilir. İkametgah Nakil Belgesi alabilmek için Türkiye’de bir yılda 6 aydan fazla kalmamış olmak ve yurt dışında kesintisiz en az iki yıldır ikamet ediyor olmak gerekmektedir.

İkametgah nakil belgesi için gerekli belgeler:

1- İşverenden ilişiğinin kesildiğine dair belge.

2- Pôle d’emploi’dan işsizlik parası veya yardımı almadığınıza ve iş aramadığınıza ilişkin belge.

3- İkamet ettiğiniz mahalle belediyesinden Türkiye’ye döneceğinizi ve Türkiye’de ikamet edeceğiniz adresi bildirerek adres değişikliğine ilişkin belge (Changement domicile) .

4- İhtiyarlık sigorta primi kesintilerini durdurduğunuza ilişkin belge (Déclaration de radiation).

5- Öğrenciler için okul ile ilişiklerinin kesildiğine dair belge.

6- Pasaport, nüfus cüzdanı, oturma kartı veya Fransız kimlik kartı.

7- Nakliye şirketinden eşyaların nakliye edileceğini belirten belge.

Başkonsolosluğumuzda noterlik işlemi yaptıracak vatandaşlarımızın T.C. kimlik kartlarını, T.C. pasaportlarını ve Fransız kimlik kartlarını/oturum kartlarını yanlarında getirmeleri önemle rica olunur.

Atatürk

Pazartesi - Cuma

09:00 - 13:00 / 14:00 - 17:00

Mesai saatleri dışında acil ve zorunlu durumlarda Başkonsolosluğumuza + 33 6 30 11 34 17 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz. Konsolosluk işlemleri hakkında en hızlı bilgiye "consulat.marseille@mfa.gov.tr" ve "marsilya@mfa.gov.tr" e-posta adreslerine açıklayıcı bir mail göndererek ulaşabilirsiniz. Ayrıca hafta içi 14.00-17.00 saatleri arasında +33 4 91 29 00 20 numaralı Başkonsolosluğumuz santral numarasını arayarak bilgi alabilirsiniz.
1.04.2024 Paskalya Tatili
10.04.2024 Ramazan Bayramı 1. Günü
1.05.2024 Emek ve Dayanışma Günü
8.05.2024 II. Dünya Savaşı Zafer Günü
9.05.2024 Fransız Dini Bayramı (Ascension)
20.05.2024 Fransız Dini Bayramı (Pentecôte)
16.06.2024 Kurban Bayramı 1. gün
14.07.2024 Fransız Milli Bayramı
15.08.2024 Fransız Dini Bayramı (Assomption)
29.10.2024 Cumhuriyet Bayramı
1.11.2024 Fransız Dini Bayramı (Toussaint)
11.11.2024 I.Dünya Savaşı Ateşkes Yıldönümü
25.12.2024 Noel Tatili
1.01.2025 Yeni Yıl